2011. április 29.

Napraforgó



Limara  napraforgóját sütöttem meg,igaz nálunk napsugár lett a neve.Csak úgy kapkodták a sugarait,alig jutott kézre.A tészta ugyanaz maradt ,a kencét változtattam,juhtúrós paprikás lett,de rendeltek már olajbogyóst...szalámist...sajtost...:)

Hozzávalók: 
Tészta:50 dkg finomliszt,140 g joghurt, 3 evőkanál olaj,1 tojás, 1 evőkanál. cukor, 1,5 teáskanál só,   kb 1,8 dl víz, 2 dkg élesztő
Kence: 30 dkg juhtúró,4 evőkanál tejföl, 2 kanál paprika krém
 1 tojás és szezámmag a tetejére

A tészta hozzávalóit megdagasztottam és duplájára kelesztettem.A kencéhez kikavartam a juhtúrót a tejföllel és a paprikakrémmel.A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítottam és 4 egyenlő részre osztottam.Az egyik tésztát kinyújtottam 2-3 mm vastagságú,kör alakúra,lekentem a kencével és egy másik kinyújtott  lappal befedtem.Egy lisztbe mártott poharat a kör közepére tettem és pizzavágóval felcsíkoztam a tésztát a pohárig.Minden sugarat kétszer megtekertem,fél órát pihenni hagytam majd felvert tojással lekentem és megszórtam szezámmaggal.Előmelegített sütőben 20 perc alatt sült ki.

11 megjegyzés:

Monika írta...

Köszönöm,hogy állandó olvasóm lettél!:)
Micsoda csodálatosan egyszerű ez a szépséges finomság!

Juci írta...

Eddig a te virágod tetszett a legjobban!!!
Gyönyörű!! Nagyon jók a fotóid is! Gratulálok!

Blogkonyha írta...

Sokszor láttam már ezt a Napraforgót, ez is csodaszép! Tervbe van már véve nálam is...

R. írta...

Kedves Aleda!

Most találtam Zsuzsigánál a blogodra és csak ámulok, a hibátlan, tökéletes különlegességeken. Nézni is élvezet a fotókat, és csak jegyzetelek, hogy ezt is, meg azt is ki kell próbálnom :) Aztán megnéztem a profilod, és köszönettel tartozom, hogy (ki tudja mióta) az én szerény blogom is benne van az olvasói listádban :)
Most megyek, engedelmeddel én is linkelem a konyhádat, aztán tovább böngészek a receptjeid között :)

További kellemes főzőcskézést és köszönöm, hogy itt lehetek!

Üdv: Rita

Éva írta...

Nagyon szép lett !

Adél írta...

Mammka: én is köszönöm,hogy olvasol.Egész télen csodáltam a madaraid,igaz csak háttérből,nem jeleztem,nem volt akkor még blogom.
Igen,egyszerű ez a recept,ha nem is tűnik annak első látásra.

Juci:Köszönöm,de azért ,hogy a legszebb:)kedves vagy!

ottis:köszike.

Illeskrisz:köszi,várom,hogy lássam a tied is,tudom már előre,hogy csodaszép lesz.

Rita:Üdvözöllek az olvasóim közt,én is szívesen olvaslak.

Éva: köszi.

Éva írta...

Aleda olvastam hogy Zsuzsigának nem tudsz üzenni, én is próbálkoztam aztán rájöttem ha rákattintassz a szóellenőrzésre akkor lentebb nyílik és betudod írni.

Bianka írta...

Gyönyörű

4Gyerek írta...

Ahogy a nagykönyvben írva vagyon. szépséges.

Adél írta...

Éva,köszi segítséged.Sikerült úgy.

Bianka,4Gyerek,köszi:)

Angi írta...

Ez annyira guszta!!! Szépségesen gyönyörűséges :))

Nagyon szépeket alkotsz, gratulálok!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...