2011. május 21.

Medvehagymás pesto




Hozzávalók: 1 csokor medvehagyma (20-25 levél), 1 dl napraforgó olaj, 5 dkg napraforgó mag, 5 dkg reszelt parmezán sajt, só, fehérbors

Elkészítése: A medvehagyma leveleket megmossuk és konyhai papírtörlőn megszárítjuk, majd kisebb darabokra tépkedjük, a napraforgómagot pedig serpenyőben kissé megpirítjuk és hűlni hagyjuk. Amikor kihűlt, a medvehagymával együtt a botmixer edényébe rakjuk és lassan adagolva az olajat, krémesre turmixoljuk. Hozzáadjuk a parmezánsajtot, sózzuk, borsozzuk és egy keveset még kavarunk rajta a botmixerrel. Száraz, tiszta üvegekbe rakjuk, légmentesen lezárjuk és hűtőben tárolhatjuk. 

Fogyaszthatjuk vajas kenyérre kenve, mártogatósként, használhatjuk tésztás ételekhez, mártások ízesítéséhez vagy pedig kelt tésztákhoz töltelékként. 

7 megjegyzés:

Éva írta...

Biztos nagyon finom, de nem ismerem az ízét.Már kikéne próbálnom mert annyi blogon láttam ezt a medvehagymát különböző formában.

Erika írta...

nagyon jol nez ki! szep kepeket csinalsz.

Edó írta...

Meghiszem hogy beleszerettél!Amiben medvehagyma van,az csak finom lehet.Gyönyörűek a fotóid,mint mindig.

Kati írta...

Én is régota szemezek a pestoval, van egy elméletileg jó bazsalikompessto receptem, csak még nincs annyi bazsalikomom, hogy kipróbáljam. Ismét gyönyörűek a képeid.

Judit írta...

Gyönyörűek a fotóid, jók a receptek, gusztusos ételek! :)

Adél írta...

Éva: csodás íze van,feltétlen tedd meg.

Erika: köszönöm szépen.

Edó: Te is szereted nagyon,olvastam:) Köszi.

Kati: Bazsalikom pestot én sem kóstoltam, az én bazsalikomom is kevés még ahhoz,hogy pesto legyen belőle.Köszi.

fahéj-cafe:köszönöm.

mariadeco írta...

Milyen kivánatos, szeretem a medvehagymát !

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...