2011. május 6.

Pitypang méz












Hozzávalók: 300 db. pitypangvirág,1 kg cukor,2 citrom,1,5 l víz

A pitypang virágokat délben szedtem le,amikor teljesen ki voltak nyílva,bő vízben többször is átmostam .1,5 l vízbe felkarikáztam 2 citromot,hozzáadtam a virágokat és 1 órán át,lassú lángon gyöngyözve főztem. Gézen átszűrtem majd hozzáadtam a cukrot és újabb 20 percig főztem.Forró üvegkannákba töltöttem és meleg dunsztba hagytam kihűlni.

Melegen híg az állaga,de miután kihűlt olyan mint a méz.Volt amikor másnap szűrtem csak át ,de akkor sötétebb színe és kissé intenzívebb  íze lett.Menta vagy citromfű teával szeretem a legjobban,nagyon jó ízt kölcsönöz,de bármilyen teát, üdítőt  vagy akár süteményt is lehet vele édesíteni.

15 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki, guszta! Egészen biztos nagyon egészséges. Édesanyám cukorbeteg volt és ezt a virágot és a szárát ette szegényke, állítólag csökkenti a cukorszintet.

Jutka írta...

Gyönyörű színe lett!Nagyon szeretjük :)

Tücsök Bogár írta...

Én erről még nem is hallottam, de az biztos, hogy egyszer elkészítem. Fantasztikus!!!

Aleda írta...

Éva: Igen,a pitypang virágja és a szára csökkenti a cukorszintet,viszont igy elkészitve már tilos a cukorbetegeknek.
Viszont vesebetegeknek kimondottan jó,mivel ők nem bírják a valódi mézben megtalálható savakat.
Szóval..csak mértékkel.

Jutka: Köszi:)

Tücsök Bogár:Ha megérzed majd az illatát és az izét,biztos nem fogod bánni,h elkészitetted.

Anazar írta...

Nagyim készített régen, de citrom nékül. A pitypang (nálunk csorbóka néven volt ismert) eleve kesernyés, nem keseredik meg a citromhéjtól?

Barbi írta...

Én sem halottam még erről sosem, pedig tele volt a kertünk pitypanggal!!! A kis férjem lefűnyírózta, de elmentem és, ha idén már nem is jövőre elkészítem! Köszi! :D

Kati írta...

De jó, nálam is éppem nost készül,gyönyörűek lettek a fotók, csupa napfény.

Mézeskalács írta...

Soha nem hallottam még róla, de nagyon szuperül hangzik! Eszméletlen jók a fotók!!!

Illéskrisz Konyhája írta...

Hát ez fantasztikus! Gyémánt ötlet!!!! Megyek szedem a virágot, úgy is tele van a kert...

csincsilla írta...

hű, hogy te miket tudsz, még nem is hallottam erről:)

Aleda írta...

Anazar: Egyáltalán nem keseredik meg, a virágot szár nélkül kell szedni.A citrom héja sem keseríti.

Barbi:Napok óta készültem,de valahogy nem adódott időm megcsinálni,mikor ki volt nyílva a virágja,a tegnap meg a férjem ultimátumot adott,ha learatom ha nem a virágot,ö bizony este lenyírja a füvet.Igaz ami igaz..rá is fért már,akkora volt.

Kati:Köszönöm,várom a Tiédet is.

Mézeskalács:Köszönöm,itt azért elég sokan készítik.

Illéskrisz!:)Kíváncsi vagyok a véleményedre.

Csincsilla::)

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aleda!
Azáltal hogy az olvasóm lettél találtam meg az oldaladat. Szép és finom dolgokat csinálsz, csak gratulálni tudok! Most pedig megyek pitypangot keresni!! Ki kell próbálnom a pitypangmézt mindenképp!! Majd írok hogy milyen lett! További szép hétvégét kívánok!
Szeretettel:Krisz!

Aleda írta...

Culinaria Ungaria : köszönöm szépen.várom a véleményedet:)

Roza írta...

Kedves Aleda, te is nagyon kreatív vagy:) Csak lesek:)) De a jó dolgokat magam is ki fogom próbálni, ez a pitypang méz közéjük tartozik. Csodás!

tücsi írta...

Nézem a pitypang mézedet, csodálatos nyári nap jut eszembe róla. Most nagyon vidítóan hat. Gyönyörűek a képek!:-))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...