2011. június 8.

Sajtos rolád




Húsvétkor készült ez a rolád,de csak most került rá sor,hogy posztoljam.Könnyű ,sajtos előétel, hidegen vagy melegen lehet tálalni.Mi akkor hidegen ettük, de szerintem melegen sokkal finomabb.

Hozzávalók:
Piskóta: 5 tojás, 10 dkg liszt, 10 dkg sajt, 4 dkg ráma margarin, 0.4 dl olaj, 5 dl tej, 1 kiskanál só
Töltelék: 2 dl 25 % os tejföl, 20 dkg sajt( nálam most 10 dkg mozarella,10 dkg trapista)
A piskótához, besamel mártást készítettem (margarin,olaj,liszt ,só, tej).Forrón még belekavartam 10 dkg reszelt sajtot és hűlni hagytam.Az 5 tojás fehérjét egy csipet sóval kemény habbá vertem.Egyenként a hideg besamelhez kavartam a tojások sárgáját majd lazán beleforgattam a kemény tojásfehérjét. Sütőpapírral bélelt gáztűzhely tepsijébe öntöttem és lassú tűzőn 20-25 perc alatt megsütöttem.( sütés közben felpúposodik,de   mikor kivesszük ,visszaereszkedik). Nagyon vizes konyharuhára borítottam( az alja kerüljön felül, így a  barna résztől mintás lesz majd  a rolád közepe) lehúztam a sütőpapírt( ha esetleg nem akar lejönni,bőven meg kell vizezni a papírt , kicsit hagyni  majd lassan lehúzni róla)  konyharuhával együtt szorosan feltekertem és úgy hagytam kihűlni.

Miután kihűlt,lekentem tejföllel,rászórtam a reszelt sajtot és visszatekertem a konyharuhába( ezúttal,persze csak kívül) és egy éjszakára hűtőben tároltam.Másnap felszeleteltem
Ízlés szerint hidegen vagy melegen lehet tálalni.Ha melegen tálalom,akkor az egész rudat lekenem kevés olvasztott vajjal ,  sütőbe teszem 10 percre  és utána szeletelem, de  felszeletelve,mikróban is át lehet melegíteni,amíg a sajt felolvad kissé.


6 megjegyzés:

Vörösbor írta...

Ez nagy kedvenc! Gyermekkoromban az ünnepi fogás ez volt, egy tekercs sajtos, egy tekercs velős. Percek alatt elfogyott.

Éva írta...

Nagyon-nagyon guszta! Számomra nem ismert eddig még, de lehet hogy bemutatkozom neki!:-))

Bianka írta...

Nyammi micsoda gyönyörű belső mintája lett

Mrita írta...

Én sem somere, de nagyon guszta és biztosan finom is.

Ottis írta...

Nagyon guszta!

Vicuska írta...

Étvágygerjesztő a látványa!!!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...