2011. július 21.

Áfonya dzsem




Az áfonyát nagyon szeretem kellemes aromájáért,de  nemcsak ezért  teszek mindig télire belőle,hanem mert annak ellenére,hogy cukorral készítem,kiváló hasmenés ellen,1-2 kiskanállal elég belőle olyankor.Ezen kívül pedig erős antioxidáns és a szemre is  kitűnő hatással van.


Hozzávalók 1 kg áfonya,50 dkg cukor

Az áfonyát megmosom,lecsöpögtetem és lecukrozom.1 napig a hűtőben hagyom állni,többször is átkeverem.Másnap főni teszem és forrástól számítva10 percet főzöm,majd tiszta,forró üvegkannába rakom.Száraz dunsztban hagyom kihűlni.

20 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Nagylány imádja az áfonyát, de nálunk sajnos szinte aranyárban lehet hozzájutni. A hasmenéses dolgot nem ismertem, úgyhogy köszönöm az infót!

Gomba írta...

Jajj, hol szereztél be ennyi áfonyát? Annyira szeretném, de tényleg nagyon drága :(

Gomba írta...

Rájöttem :)) Kérdés visszavonva

Aleda írta...

TücsökBogár:Itt nálunk sem a legolcsóbb,15 Ron kilója,az átszámítva kb. 1000 ft.,nem tudom felétek mennyi lehet?Székelyföldön gondolom sokkal olcsóbb,hisz ott van az áfonya hazája,de az még odébb van tőlünk kicsit:)

Gomba: :)

trollanyu írta...

Hú, de szivesen beszabadulnék a kamrádba:) Csodaszép ez is:) Jó lenne annyi áfonyát gyűjteni, hogy pár üvegre való dzsem kijöjjön belőle.
Hivják fiatalitó bogyónak is, annyiféle jótékony hatása van. És mindemellett nagyon finom:)

Anazar írta...

Én is nagy áfonya-kedvelő vagyok. A fekete ribizli mellett az áfonyalekvár a másik, ami Cheddar mellé kötelező ;-)

Éva írta...

Nagyon guszta ez a dzsem ! De finom lehet:)

Mrita írta...

Nagyon guszta, én imádnám.

Csiperke írta...

Áfonya!!!! Nagyon szeretem, de nálunk tényleg aranyárban van! A piacon a málna kilója is 2000 Ft körül van, az áfonya ennél is drágább. Sajnos...:(

Tücsök Bogár írta...

Aleda!
Nálunk a 25 dkg kerül 900 Ft-ba. Ha nagyon szerencsés vagyok és akcióban sikerül kifognom, akkor 450 Ft.
Én amúgy nagyon szeretem az áfonya dzsemet, de nem kenyérre kenve, hanem sült húsok mellé. :)

Lekvároskukta írta...

Én is imádom! Itt a piacon, ha 2500 kilója, az már jó árnak mondható. Tavaly volt 2000/kg is.

Lekvároskukta írta...

Rántott sajt mellé kötelező :)

Kreatív konyha írta...

Nagyon jól néz ki a dzsem!!! A fotókat már nem is dicsérem :)

Vicuska írta...

Tény, hogy drága, de nagyon finom és egészséges, legalább egy keveset jó lenne befőzni! Csábító fotók!

zsuzsiga írta...

Ezzel sem akarok dicsekedni (mint a varganyaval), de afonyat is a mult hetvegen szedtunk az erdon. Szeretem nagyon. Helyben degeszre ettem magam. Tenyleg jo gyomorfogo es a szarabol, levelebol keszult tea is hasonlo hatasu. Amugy a lekvar maga, palacsintaba a legjobb. nyammm, nyammm,.

Edó írta...

Én is két napja főztem be az áfonyát,nagyon finom!

mellissina2 írta...

Nagyon szép!!!!én csak egyszerűen friss vajas zsemlére tenném!!!!hmmmmmmmmm!!!!!!

Kati írta...

Én is imádom az áfonyát, a tavaly én is főztem dzsemet belőle, nem tudom ha az idén sikerül hozzájutnom, a tavaly Gyergyó vidékéről hozta nekem egy szomszédom, akinek arra volt útja.

Nelli írta...

Jaj, de nagyon szeretem, de tényleg nagyon, nagyon drága.:-((

Névtelen írta...

nagyon fincsi tenyleg mi tegnap jottunk haza a Hargita szivebol onnan vettem

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...