2011. október 13.

Almás kosárkák kókusthabbal


10db, 7-8 cm-es kosárkához

Hozzávalók a tésztához: 30 dkg liszt, 20 dkg vaj, 8 dkg porcukor, 2 tojás sárgája, fél citrom reszelt héja, 1 vaníliás cukor, csipet só; a töltelékhez: 5 db. alma, 5 dkg vaj, 5 dkg cukor, csipet fahéj; a tojáshabhoz: 2 tojás fehérje, 8 dkg cukor, 8 dkg kókuszreszelék

Elkészítése: A vajat elmorzsoljuk a lisztben és hozzáadjuk a tojássárgát, a cukrokat, a sót és a citrom reszelt héját, majd jól összedolgozzuk és 30 percre a hűtőbe tesszük. Közben megpucoljuk az almákat, kockára vágjuk és a vajon megdinszteljük, majd megszórjuk a cukorral és karamellizáljuk. A végén meghintjük az őrölt fahéjjal. A tésztát fél cm vastagra nyújtjuk, kerekre szaggatjuk és kevés olajjal kikent formákba nyomkodjuk. Belekanalaztam az almás tölteléket, tetejüket pedig befedjük a habbal. A habhoz a tojásfehérjét kemény habbá verjük a cukorral és lazán belekevertem a kókuszreszeléket. Előmelegített sütőben, 180 fokon,  20 percig sütjük. 

21 megjegyzés:

Gerdi írta...

De helyes kosárkák:-) Most már kosárkaformát is be kell szereznem...de talán a muffinsütő tepsi is megteszi. Nagyon tetszik, ki fogom próbálni!

Petra írta...

Nagyon finom lehet! A fotón nagyon harapnivaló. :)))

Okki írta...

Finom kis kosárkák! :)

egycsipet írta...

Nagyon szépek és milyen finomak lehetnek! Jó ötlet az almás töltelék. :)

Anazar írta...

Ez a kókuszos tojásfehérje a tetején nagyon király!!

Éva írta...

Nagyon guszták lettek! Régen csináltam én is már ideje lesz ezt is elővenni! Biztosan nagyon finom lett az alma meg a kókuszos tojásfehérjével!

Csilla írta...

Ez valóban nagyon guszta! :))) Jó lett az új fejléced is! :)

Katalin írta...

Nagyon szépek lettek, és biztosan finomak is. Az alma fahéj párosítás nagyon ízlik nekem is. Én is szoktam töltött kosárkákat sütni, lehet hogy kipróbálom majd így almásan is, mert ilyet még nem ettem.

Hankka írta...

Nálunk is inkább diós és mákos verzióban készült eddig, de most már lesz almás-kókuszhabos is! Nagyon guszta!

Barbi konyhája írta...

Nagyon-nagyon tetszik!!!
Pár kérdés:
A formából könnyen kijön a kész süti?
Hány formához volt elég a tészta?
Szeretem a linzertésztás édességeket is, bár az almát nem nagyon, de ezeket a kosárkákat gondolom bármivel megtölthetjük. Gyönyörűek lettek, szívesen megkóstolnám az alma ellenére is!!! :D

trollanyu írta...

Nagyon klassz lett:) Nekem vannak ilyen kis formáim, de még sosem használtam, anyukám sütött mindig diós kosárkát. Be fogom avatni mostmár a formáimat.

Bianka írta...

Nagyon finom kis guszta kosárkák

krasziboszi írta...

Hát ezek nagyon szépek, jó vékony a tészta, biztos meg fogom sütni valamikor a közel jövőben :)

Blogkonyha írta...

Nagyon cuki kis kosárkák! Nekem olyan formám van, ami hasonló mint a muffin sütő...Még nem próbáltam, de ezzel a recepttel pedig biztos siker lenne! Nagyon guszta!!

Adél írta...

Gerdi:muffin formában is lehet persze,miért ne?:)

Petra: köszönöm.

Okki: finom,ősz ízvilág:)

Egycsipet: köszönöm.

Anazar: nekem is ízlett az alma-kókusz párosítás.

Éva: vedd csak elő,sok finomságot lehet benne sütni:)

Csilla: köszönöm.

Katalin: fahéj nélkül nem is tudom elképzelni az almás sütiket:)

Hankka:én is szeretem diós töltelékkel,de most így almásan kívánkozott.

Barbi: Köszönöm. Olajjal kenem meg és így simán kijön,egy sem ragadt bele. 10 formám van ,ennyi lett belőle,egy diónyi linzermasszám maradt meg.

Trollanyu: próbáld ki,pláné ha van formád is hozzá.

Bianka: köszönöm.

Krasziboszi:Ízlés szerinti vastagságra lehet bele nyújtani a masszát, nem akartam nagyon vastagra csinálni.

Illéskrisz:Neked most van sok almád,készítsd el:)

Barbi konyhája írta...

Köszi, most már merek venni ilyen formákat, mert eddig csak nézegettem őket! :D

Márti írta...

Én is szoktam csak diós töltelékkel, lassan elő is veszem. Almával, isteni ötlet!

Verus írta...

Hm, almás-kókuszos, nagyon jól hangzik, a gyerekeim szerintem imádni fogják. Új vagyok még itt, de hadd gratuláljak, igazán tetszik. Főleg a fotók verhetetlenek :-))
Bár a szél messze sodort, Kolozsvár a szülőhazám és jó rokonlelkekre bukkani....

További szép estét kívánok!

4Gyerek írta...

Habosan egyszerűbb mint ahogy én készítettem párszor.
Na, ezt szépen megjegyeztem.
Az az uccsó kép meg.....ha ma nem ettünk volna édeset....

Roza írta...

Jééé, nekem is vannak ilyen kosárka-formáim és már évek óta nem használtam őket:)
Nagyon guszta lett a sütid:)

Renata írta...

Thanks for visiting my blog and for following me. Your blog is DELICIOUS! Following you as well :)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...