2011. november 9.

Fügés pite



Hozzávalók
a pitetésztához: 15 dkg liszt, 7 dkg vaj, 1 tojás sárgája, 3 dkg porcukor, csipet só, 2-3 evőkanál hideg víz;
a töltelékhez: 12,5 dkg mascarpone, 10 dkg porcukor, 10 dkg őrölt mandula,1 tojás, 50 ml tejszín, 4 füge, 2 evőkanál mandulaforgács;
a tálaláshoz: 1 evőkanál porcukor;
a piteforma kenéséhez: diónyi vaj



Elkészítése: a tésztához a  vajat elmorzsoljuk a liszttel, hozzáadjuk a porcukrot, a tojássárgáját, a csipet sót és annyi vizet, hogy puha tésztát kapjunk. Fóliával letakarjuk és 30 percre hűtőbe tesszük.
A töltelékhez a a mascarponet kikavarjuk a cukorral, hozzáadjuk a tojást, a tejszínt és végül az őrölt mandulát.
Egy 20 cm-es piteformát vajjal kikenjük, a tésztáz kör alakúra kinyújtjuk és kibéleljük vele. A tölteléket beleöntjük, kirakjuk a negyedekbe vágott fügével és megszórjuk mandulaforgáccsal. Előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütjük.
 Porcukorral megszórva tálaljuk.

.

15 megjegyzés:

Barbi írta...

Már több helyen láttam pitét és egyik szebb mint a másik! Gyönyörű lett a tiéd is, én még nem ettem fügét, de olyan sokoldalúan használják a blogokon, hogy egyszer kipróbálom! Nagyon finomnak tűnik, mascarpone, mandula, tejszín és gyümölcs! Jól hangzik! :)

Éva írta...

Nagyon szép guszta ! Jó lehet nagyon ezekkel a finomságokkal !

Jutka írta...

Nagyon jól néz ki, szeretjük is a mascarpónés finomságokat!

trollanyu írta...

Gyönyörű lett a pitéd:) Fügéset még nem ettem, de nagyon kíváncsi lennék az ízére.

Teakert írta...

Igen szemgyönyörködtető látvány. Már érzem, mi lesz a lányod sorsa ma...is.)))

Gerdi írta...

De jó! Neked termett a füge? Ettem már frisset, nem is hasonlít az aszalthoz, de sütiben még nem találkoztam vele... Hú, de fincsi lehet!

Illéskrisz Konyhája írta...

Annyira kívánatosak ezek a gyümölcsös piték! Hamarosan egy körtéset fogok megsütni, kíváncsi leszek az milyen lesz...Ez nagyon guszta!!

Bianka írta...

Nagyon finom lehet

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aledám, megint tökéleteset alkottál! Füge, mascarpone és mandula... egyszerüen mennyei!!! :-)
Csak halkan jegyzem meg, mert a cukkínis sütim annyira tetszett a nyáron neked, hogy tegnapelött céklás browniet sütöttem! ;-)

Aleda írta...

Barbi:Köszönöm,olyan jó krémes lett a mascarponetól,nagyon ízlett.

Éva: Köszönöm.

Jutka: mi is nagyon szeretjük.

Trollanyu: Finom a nyers füge,de annyira nem meghatározó az íze.

Teakert: Erre azért nem bukik annyira, a gyümölcsös sütikért nem igen van oda...max ha kikaparja belőle a fügét:)

Gerdi: Nem,nincs fügefám sajnos:(..

Illéskrisz: biztos finom lesz a körtés is,én meg azt nem készy161tettem még.

Bianka: Fincsi ám:)

Krisz:Köszönöm:)Máris megyek,kíváncsi vagyok rá.A cukkinis sütitől eléggé féltem ,de belevágtam. Végül nagy kedvenc lett ,5x sütöttem a nyáron.

Ottis írta...

Mutatós nagyon!

tücsi írta...

Gyönyörű a felvétel, gyönyörű a tálalás!!!!
Igazi profi vagy ebben. És mit mondjak a pitéd is gyönyörű:):) Még soha nem vettem fügét, csak aszalta.

Petra írta...

Nagyon guszta. A friss fügét eddig még sohasem kóstoltam, de ez a süti nagyon finom lehet. :)

egycsipet írta...

Remek darab, szép is és minden bizonnyal finom is! :)

Roza írta...

Aledám ez megint valami csodás édesség lett!:)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...