2011. december 27.

Kinder pingvin szelet


 Recept innen

 Nagyon finom, könnyű  sütemény . Hatalmas lett, pedig a gázsütő  nagy tepsijében sütöttem meg a lapokat,mégis nagyon magas lett.Inkább tortaszeletnek vált be, nem pedig egy kis karácsonyi sütinek ,amit a tésztástálcáról le lehetett volna emelni.

Az olaj mennyiségét drasztikusan csökkentettem 2,7 dl-ről 0,5 dl- re. Nem hinném,hogy tévesen írták le,mert más román blogokon is az a mennyiség volt megadva,de nekem nem volt merszem annyit beletenni és a végeredményből  nem is hiányoltam.

Hozzávalók:
Tészta:10 tojás, 20 dkg cukor, 2 vanília cukor, 5 evőkanál finomra szitált zsemlemorzsa,  5 evőkanál, liszt, 5 evőkanál kakaó, 5 evőkanál méz, csipet só, 1 1/2 sütőpor, 0,5 dl tej, 0.5 dl olaj
Krém: 7 dl tejszín, 10 g zselatin, 3 evőkanál tej, 2 evőkanál méz
Középső csokiréteg: 24 dkg csokoládé, 14 dkg vaj, 2 evőkanál tej, 4 evőkanál olaj
Felső csokiréteg: 22 dkg csokoládé, 10 dkg vaj, 3 evőkanál olaj, 1 evőkanál porcukor, 1 evőkanál víz Tetejére: 5 dkg csokoládé

   A tésztához a tojások sárgáját kikavartam a kétféle cukorral majd beledolgoztam a mézet,zsemlemorzsát,kakaót ,lisztet és legvégén az olajat és a tejet. A tojások fehérjét kemény habbá vertem, és  a kettőt összedolgoztam. A masszát elfeleztem és 180 fokon 15 perc alatt ,két lapot sütöttem  .
  A krémhez a zselatinra fél dl vizet öntöttem és degedni hagytam, majd felmelegítettem és kissé hűlni hagytam.A tejet elvegyítettem  a mézzel. A tejszínt kemény habbá vertem és összekevertem a mézes tejjel és a zselatinnal.3 részre osztottam(két egyforma középre  és egy kisebb rész a tetejére.)
  A középső  és felső csokiréteghez a hozzávalókat összeolvasztottam és dermedni hagytam annyira ,hogy kenhető legyen.
A süteményt összeraktam és a tetejére csokoládét reszeltem.


17 megjegyzés:

Petra írta...

Mesés sütiszelet! Bár, sütimérgezésem van, ezt szívesen bevállalnám. Nekem is szimpatikusabb kevesebb olajjal.

kolozsgabi írta...

IGEN....és megtaláltam a szilveszteri édességet, mégpedig nálad! Köszönöm! GYönyörű süti!! MEsés!Én is bevállalom a sütimérgezést!!

Hankka írta...

Nagyon guszta, látszik is rajta, hogy könnyű, finom! :)

Csiperke írta...

Hűűű, ez fantasztikusan néz ki!! A receptet azonnal elmentettem!

Éva írta...

Nagyon guszta finom könnyű lehet a tésztája!

trollanyu írta...

Csodásan néz ki, az íze is nagyon jó lehet:) Erre is készülök már hónapok óta.

Névtelen írta...

Hmm, de finom lehet!

Blogkonyha írta...

Hű, de finom sütemény lehet, még nem ettem ilyet. Meg fogom sütni, de én is tortaként szeretném...Márciusban evvel lepem meg majd a fiamat! Nagyon guszta!!

Katalin írta...

Ez nagyon finom lehetett :) Guszta!

Katalin írta...

Ez nagyon finom lehetett :) Guszta!

Ani írta...

Táncoló talpak?)) Azt én is szeressem. Olyan szép krémes, csokisan kontrasztos....Aledás!))

Gabriella írta...

Nagyon-nagyon szeretem ezt a sütit, ismerem > utoljára idén Húsvétkor sütöttem, bár az Én receptem kicsit más, de tényleg olyan könnyű a tésztája, a krémje... és annyira f i n o m! :-)
Istenien néz ki a Tied is, most úgy ennék belőle... :P

Sütikuckó írta...

Nagyon guszta, gyönyörű süti!Gratulálok a blogodhoz, nagyon tetszik és a követőd is lettem!Boldog Új Évet!

Életünk és ételeink írta...

Gyönyörű, ezt fogom elkészíteni a kisfiamnak a szülinapjára tortaformában! Igazán köszi!

Jutka írta...

Szia Adél..ezt a sütit hoztad Ivóba?

Adél írta...

Jutka, igen, ezt a süteményt vittem, csak 3 lapban sütöttem, nem kettőben, így a krém nem lett ilyen vastag.

Juharos írta...

Mesés lett a sütemény. A férjem nevenapjára készítettem el. Külön köszönöm, hogy az elején említést nyert, hogy nagy gáztepsiben készült. Tényleg családi adag. Köszönöm a receptet.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...