2012. március 12.

Egyiptomi torta


Egyike a legfinomabb tortáknak, amit valaha ettem és ajánlom  mindazoknak, akik nem rajonganak a csokis édességekért viszont szeretik a vanília- karamell-dió/mogyoró párosításokat.

 Recept innen


Hozzávalók:
 a lapokhoz:  6 tojás fehérje, 6 evőkanál cukor, 1 és 1/2 evőkanál liszt, 12 dkg őrölt mogyoró;
 a sárga krémhez:  6 tojás sárgája, 6 evőkanál cukor, 17 dkg vaj, 3,4 dl tej, 2 evőkanál étkezési keményítő, 1 tasak vaníliás cukor; 
a fehér krémhez: 2 dl tejszín, 10 dkg cukor, 12 dkg vágott mogyoró; 
a díszítéshez grillázs: 15 dkg cukor

Elkészítése
A lapokhoz felverjük a tojásfehérjét a cukorral majd hozzáadjuk a lisztet és az őrölt mogyorót. A masszából 3 lapot sütünk, sütőpapíron, 24 cm-es tortaformában, lassú tűzön, kb. 15-18 perc alatt. A lapokat nem kell kiszárítani, ha látjuk, hogy a széleinél kezd barnulni,vegyük ki, és csak miután kihűlt vegyük le a sütőpapírról. 

A sárga krémhez kikavarjuk  a tojássárgát a kétféle cukorral, az étkezési keményítővel és a tejjel, majd lassú tűzön, folyamatosan keverve puding sűrűségűre főzzük. Kihűtjük és habosra keverjük a vajjal. 

A fehér krémhez  kemény habbá verjük a tejszínt a cukorral, majd belekeverjük a darabosra vágott mogyorót és az összetört grillázs felét. 

A grillázshoz a cukrot alacsony hőfokon karamellizáljuk míg aranysárga lesz, majd hideg márványlapra vagy ennek hiányában sütőpapírra csorgatjuk és dermedni hagyjuk. Ha megkeményedett, nylon zacskóba tesszük és sodrófával apró darabokra törjük.

A lapokat egyenként lekenjük, előbb a sárga  majd a fehér krémmel és egymásra tesszük őket. Tetejét megszórjuk a megmaradt grillázzsal.

Tipp: A grillázst ne tegyük fel a tortára csak a tálalás előtt, mert jó nedvszívó és hamar meglágyul.

28 megjegyzés:

Annamari írta...

Óóóó. :) ezt határozottan megkívántam. Komolyan, a férjem diétáját darabokra töröm, mint a karamellt a tetejére... végülis neki nem muszáj enni belőle nem?! Istenien néz ki.

Tündérkonyha írta...

Jajj de hű de....Én is nagyon megkívántam, mindent szeretek ami benne van!

Éva írta...

Csodásan néz ki! Nagyon finom lehet!

Okki írta...

Gyönyörű! Én ugyan nagy csoki rajongó vagyok, de azért szívesen ennénk ebből a tortából is egy szeletet....talán kettőt is. :P

Blogkonyha írta...

Már hallottam róla, de nem mentettem el a receptjét, mert nem is tudom miért. Talán első olvasásra bonyolultnak tűnt. De ahogy Te leírtad, tök egyszerű. nagyon kívánatos, az biztos! Szépek a képeid!

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aleda!
Egyszerüen gyönyörü, az íze pedig tuti ellenállhatatlan!!! Ráadásul az összegyült tojásfehérjékre is jó megoldás!!! Mentve, egyszer kipróbálom!! Talán az elsö blogszülinapomra...
Üdv:Krisz! :-)

Katucikonyha, írta...

Ötször tekertem vissza az egeret, hogy csak még egyszer megnézzem. :-) Állati jól néz ki az a sok finom réteg.

Kata írta...

Hú, nagyon guszta. Én igazából nagyon szeretem a csokis édességeket is, de ezt is nagyon szívesen megkóstolnám. :)

Csiperke írta...

Én csokifüggő vagyok, de ezt bevállalnám azonnal! :)

Adél írta...

Ha nem lehet a diétát megszakítani, még mindig van egy megoldás ;) eldugni a kamrába és titokban bűnözni :DD

Adél írta...

Tündi és így voltam vele,mikor megláttam. Nem tudtam neki ellenállni :)

Adél írta...

Köszönöm. Valóban finom.

Adél írta...

Okki,az én családtagjaim is nagy csokirajongóak de azért ők is ettek belőle. Lányom egy kis szeletecskével,de a férjem azért repetázott párszor:))

Adél írta...

Krisz, köszönöm. Nem bonyolult,neked meg pláné nem lesz az.É)

Adél írta...

Krisz, nekem is megfordult az agyamban már,hogy majd az összegyűlt tojásfehérjéből készítsem el, a sárga krémben pedig a tojás sárgáját egy vanília pudinggal helyettesítsem.Szerintem úgy is finom lesz.

Adél írta...

:)) nekem is az tetszett meg elsőre benn,hogy nincs az oldala bevonva és látszanak a rétegek.

Adél írta...

Kata,köszönöm. Szerintem,ízlene neked is:)

Adél írta...

Csiperke,hidd el, nem csalódnál benne:)

Kriszta írta...

Nagyon jós és szép,le is mentettem!

Barbi konyhája írta...

Én pedig jobban szeretem az ilyen fehér habos édességeket mint a csokisat, ez pedig pazar. Nem hiába, tőled én már sütöttem finom tortát, és szerintem fogok még!! :)

Adél (Afraa) írta...

Egyiptomi...torta..ez így külön-külön is nagyon jó, de így együtt! Csodaszép. Recept mentve

Kati írta...

Neked is csak azt tudom mondani, mint Adél epres tortájára, csodaszép:) Azt hiszem nekem soha nem lesz türelmem ilyen tortákat készíteni:)

Petra írta...

Nagyon nekem valónak tűnik. ;DDD Csodás. :)

Juci írta...

Fejedelmi torta az biztos! Szép is mutatós is!

Adél (Afraa) írta...

Mi több, fáraói :)

Márti írta...

Bár szeretem a csokisat, a karamell,dió, mogyoró, vanília azért verhetetlen!

Gabriella írta...

De szép a felső kép (mindegyik, de a felső különösen meghozta nekem az egyiptomi hangulatot). ;-) A torta is "fáraói" lehet - hogy Téged idézzelek. :)

Katacuki írta...

Kedves Aleda, én elkészítettem, de nekem a fehér piskóta rajta maradt a sütőpapíron, alig bírtam levakarni, vagyis csak darabokban...
Alá tettem egy rendes piskótát, csak egy egész vékonyat, hogy ne essen szét teljesen. Mit ronthattam el?
Köszönettel!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...