2012. augusztus 4.

Oreo torta


A torta kétféle képen készíthető: sütéssel vagy sütés nélküli lappal.



Hozzávalók: 20 cm-es tortaformához
 a sütés nélküli tortalahoz: 25 dkg oreo keksz, 4-5 dkg vaj; 
 a sütéssel készült  tortalaphoz: 2 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál holland kakaó, 2 evőkanál olaj,  csipetnyi sütőpor
a krémhez: 25 dkg mascarpone, 20 dkg porcukor, 2 dl görög joghurt, 3 dl habtejszín, 10 g zselatin, 20 dkg oreo keksz; a díszítéshez: 1,5 dl habtejszín, 12 db. oreo keksz

Hozzávalók: 26 cm-es tortaformához
 a sütés nélküli tortalaphoz: 35 dkg oreo keksz, 6-7 dkg vaj; 
 a sütéssel készült  tortalaphoz: 4 tojás, 8 evőkanál cukor, 8 evőkanál holland kakaó, 3 evőkanál olaj,  1/2 tasak sütőpor
a krémhez: 35 dkg mascarpone, 25 dkg porcukor, 3 dl görög joghurt, 4 dl habtejszín, 15 g zselatin, 25 dkg oreo keksz; a díszítéshez: 2 dl habtejszín, 12-16 db. oreo keksz(attól függ, hogy hány szeletre szeretnénk vágni)

Hozzávalók: 30 cm-es tortaformához
 a sütés nélküli tortalaphoz: 40 dkg oreo keksz, 8-9 dkg vaj; 
 a sütéssel készült  tortalaphoz: 6 tojás, 12 evőkanál cukor, 12 evőkanál holland kakaó, 3 evőkanál olaj,  1 tasak sütőpor
a krémhez: 40 dkg mascarpone, 35 dkg porcukor, 4 dl görög joghurt, 4,5 dl habtejszín, 20 g zselatin, 30 dkg oreo keksz; a díszítéshez: 2,5 dl habtejszín,  20 db. oreo keksz(attól függ, hogy hány szeletre szeretnénk vágni)
Elkészítése

Sütés nélküli lap: A tortalaphoz a kekszet kékes aprítóban összeaprítjuk, hozzáadjuk a megolvasztott vajat és összedolgozzuk, majd 20 cm-es kapcsos tortaforma aljába nyomkodjuk.

Sütéssel készült lap:  A tortalaphoz a tojásokat habosra keverjük a cukorral majd hozzáadjuk a sütőporral elkavart kakaót és az olajat. 20 cm-es tortaformában, 10-15 perc alatt megsütjük.

A krémhez a maskarponet kikavarjuk a porcukorral, hozzáadjuk a joghurtot, a felvert habtejszínt, a 0,5 dl vízben feloldott zselatint és végül könnyedén belekeverjük az összetört kekszet. A krémet a tortalapra kenjük és jól lehűtjük. 
6 db kekszről lekaparjuk a krémet, apróra törjük és a torta tetejére szórjuk, majd a tortaforma szélét levesszük és a tortát tálcára rakjuk. A habtejszínt felverjük és csillagcsővel ellátott habzsák segítségével 12 tejszínrózsát nyomunk a tortára, majd mindegyiket  egy-egy fél oreo keksszel díszítjük.


Tort Oreo

Ingrediente pentru formă de 24-26 cm:

pentru baza tortului: 300 g biscuiți oreo, 70 g unt;

pentru cremă: 350-400 g mascarpone, 300 ml iaurt grecesc, 200 g zahăr pudră, 400 ml smântână pentru frișcă, 15 g gelatină, 200 g biscuiți oreo;

pentru decorare: 150 ml smântână pentru frișcă, 1 lingură zahăr pudră, 12 biscuiți oreo.

Prepararea:

1.      Pentru baza tortului se mărunțesc biscuiții în robotul de bucătărie, se amestecă cu untul topit.

2.      Se aplatizează în forma de tort tapetată cu hârtie de copt.

3.      Gelatina se hidratează în 80 ml apă, se lasă 5 minute, după care se încălzește până devine fluidă.

4.       Se rade crema de pe biscuiți(de pe cele pentru cremă + de pe 6 biscuiți pentru decorare)

5.      Biscuiții goi se mărunțesc în robotul de bucătărie. Se bate smântâna pentru frișcă.

6.      Se mixează mascarponele cu zahărul pudră și crema rasă de pe biscuiți.

7.      Se încorporează iaurtul, gelatina, frișca bătută și la final mixul de biscuiți(minus cele 6 pentru decorare).

8.      Crema se toarnă în formă, peste baza de biscuiți. Se pune la rece pentru 3-4 ore.

9.      Pentru decorare sebate frișca cu zahărul pudră, se pune într-un sac de ornat cu vârf de stea.

10.  Se scoate tortul de la rece, se îndepărtează peretele formei, se transferă tortul pe un platou.

11.  Se presară deasupra cele 6 biscuiți mărunțite, se șprițează 12 rozete de frișcă și se decorează cu jumătăți de biscuiți oreo. 

67 megjegyzés:

IsaBella írta...

Nagyon guszta! Egyszer majd elkészítem én is! :)

Névtelen írta...

Ezt muszáj lesz elkészítenem:) Nagyon szép lett!

Blogkonyha írta...

Fantasztikus! Szívesen kóstolnék! Szuperek a képek!

Liza írta...

Bizony én is ezt a tortát terveztem megcsinálni vagyis hasonlót.Gyönröű lett és imádom az Oreo kekszet-

Adél írta...

Köszi, lányok:)

Nelli írta...

Igazán ünnepi torta!A képek is csodaszépek Aleda!:-)))

heti menük írta...

Hűha, mentem ezt a receptet! És nem csak azért, mert gyönyörűen mutatós, hanem mert tutira finom! Decemberben hatunknak lesz a családból szülinapja és az egyikőnk tortája ez az oreo torta lesz:)

Gabriella írta...

Imádom az Oreo kekszet, úgyhogy nekem ez a torta is nagyon bejönne... De megkóstolnám...! :o)

Janka írta...

Szia Nagyon guszta ez a torta meg is csinálom a páromnak :) Azt szeretném ezzel kapcsolatban kérdezni hogy görög joghurtból nem láttam még natúrt, hogy lehet e mondjuk sztracsatellásból csinálni? És hogy milyen habtejszínt használjak hozzá? Köszönöm előre is :)

Adél írta...

Szia Janka. A sztracsatellas tokeletesen megy, hiszen abba csoki van. De mas, sima joghurt is jo bele, azzal a mascarponet helyettesitettem, h konnyebb legyen a krem. Tejszint, Hulalat hasznaltam. Sok sikert a tortahoz:)

Janka írta...

Sokat segített Köszönöm:)

Névtelen írta...

Liszt nem kell bele?

Névtelen írta...

Szia!azt szeretnem kerdezni h oreo kekszet hol lehet kapni?:)

Adél írta...

Szia. A Kolozsvári Auchan/ban vettem, igaz nem most, hanem a tavaly nyáron, amikor készítettem ezt a tortát.

Névtelen írta...

Jól néz ki...ezt megcsinálnám,de nem kell liszt a tésztához??????

Adél írta...

Nem kell liszt, csak kakaó, hogy jó sötét legyen a lap.

Névtelen írta...

Oreo kekszet a müllerben lehet kapni ! :) Nagyon jól néz ki a torta egyébként, mindenképpen el fogom készíteni és remélem h ugyan ilyen szuper lesz az enyém is :)))

Névtelen írta...

Szia, te hány fokon sütötted ?előre is köszönöm :)

Adél írta...

Szia! 170 fokon.Hamar átsül, mert vékony a lap.

Névtelen írta...

Ezt készìtem el a lànyomnak szülinapjàra.

Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Elkészítettem Karácsonyra, mint életem első tortáját! Mit ne mondjak: egyszerűen tökéletes a recept! :) Köszönöm!

Névtelen írta...

Énis elkészítettem isteni finom lett!!! :)
Mindenkinek ajánlom kipróbálni!!!
Köszi a receptet :)))

Névtelen írta...

Szia! azt szeretném kérdezni hogy a 20 dkg oreo kekszet hogy törjem össze ha van benne krém? vagy az nem baj ?

Adél írta...

Szia! A krémmel együtt törd, nem kell nagyon morzsalékosra, jó ha maradnak nagyobb darabok benne, ropogós lesz majd a krémben és attól finom.

Unknown írta...

Én elkészítettem, nagy sikere volt, most a párom születésnapjára fogom ismét elkészíteni, remélem jó lesz! :) köszönöm a receptet!! :)

Pandi írta...

Köszönjük a receptet, megcsináltam a párom szülinapjára! Isteni lett :) A kikapart krémet is a krémhez tettem :) Mindent másfélszeresen számoltam fel, mert nekem 26 cm-es tortaformám van.

Unknown írta...

Szia Aleda!
Többször is elkészítettem már ezt a tortát és nagyon finom!!
Két kérdésem lenne.
1. A zselatint mennyi vízben oldod fel?
2. a kekszmorzsás rétegre csak nekem nem akar rátapadni a tejszín, vagy először nyomod rá a rózsákat és utána szóród le keksszel?
Köszönöm a választ, Dóri

Adél írta...

Lányok, örülők, h tetszik a recept.

Dóra: A zselatint fél dl. vízben kell feloldani. A kekszmorzsás rétegre valóban nehezen tapad a tejszín, én előtte szórom meg, és a késhegyével kicsit félretolom azokon a helyeken ahova a tejszínrózsát nyomom. :)

Névtelen írta...

Szia!Szerinted 18-as tortaformához milyen arányokkal kell dolgoznom?Biztosra kell mennem😊Köszi előre is!

Adél írta...

Szia! 2 cm-el kisebb tortaforma nem sok, szerintem az alap maradhat, a krémet csökkentsd kicsit.
Krém: 20 dkg mascarpone, 15 dkg porcukor, 1,5 dl görög joghurt, 1,5 dl habtejszín, 10 g zselatin, 15 dkg oreo keksz

Völgyi Gabi írta...

Elkészítettem, nagyon finom, köszönöm a receptet.

Völgyi Gabi írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Névtelen írta...

Szia. Köszönöm a receptet, tudnál segíteni hogy 26 centis tortalaphoz mennyit tegyek bele a hozzávalókból? :) Ez lenne életem első tortája biztosra akarok menni :DD

Adél írta...

Szia. Beírtam a receptbe az adagokat egy 26 cm-es tortaformához is. Sok sikert! :)

Névtelen írta...

Szia!23-as tortaformához jók a 20-as arányok?

Adél írta...

Szia!
Igen, jók. Egy nagyon picivel lesz alacsonyabb.

Névtelen írta...

Én már harmadszor készítem el egy héten belül,fantasztikus ízvilág nagyon könnyű elkészítés,nagyon nagyon finom!!!Fiaimnak van egy hét eltéréssel a szülinapjuk és kedvencük az oreo keksz gondoltam meglepem őket a torta formájával és nagyon örültek nagyon ízlett mindenkinek és elfogyott egy 27cm-s és egy 24cm-es torta egy szempillantás alatt!!
köszönöm a receptet!!

Névtelen írta...

Én egy 23 cm-es formában készítettem el a 20 cm-es adagot, de a kakaós alsó réteg elég vékonyka lett, az adagot meg kellett volna 1,5-szerezni! ezen kívül porcukorból csak 15 dkg-ot tettem bele 20 helyett, de így is rendben volt, sőt, talán még ennél kevesebb is mehetett volna bele, mert így is bőven édes volt! persze tudom, hogy egy oreos torta édesen jó, de azért elég kevesebb extra cukor is, ha lehet...

Névtelen írta...

Ez nagyon rosszett!! Senkinek sem ajanlom! Nagyon sok penz hiaba.. csak a joghurt izet erzem :-)

Adél írta...

Azért olyan sok pénz nem :) MI lehet benne olyan rossz? Mascarpone, joghurt, keksz...

Névtelen írta...

Gorog joghurtot mivel lehet helyettesiteni? Es hogy erted azt hogy a mascarponet hekyettesited azzal? Esetleg ha 30cm-es a tortaforma akkor az aranyok hogy oszlanak el?
Elnezesedet kerem es koszonom elore is!

Adél írta...

Görög joghurtot magas zsírtartalmú natúr joghurttal lehet helyettesíteni.
Ezt a tortát eredetileg csak mascarponeval és habtejszínnel készítettem, majd egy következő alkalommal a fele mascarponet joghurttal helyettesítettem, így sokkal jobban ízlett mindenkinek, könnyebb lazább lett a krém szerkezete és ízre sem lett annyira tömény, ezért receptben már csak így jegyeztem le.
Beírom a receptbe 30 cm. formához a hozzávalókat.

Tortasütike írta...

nagyon jo néz ki ez a torta,elöre is gratulálok.én most szeretném elkésziteni ezt a növéremnek,de van egy dolog amit nem tudok összerakni.ehez kérnék segitséget ha nem gond.szoval van két tésztánk az egyik sütött,a másik sütés nélküli.hogy kell ezt a két tésztát felhasználni,ha majd rakom össze a tortát??mert az addig oké hogy a krémet a tortalapra kenem,de mi lesz a másik torta lappal,ami gondolom a sütés nélküli.remélem érthetöen sikerült leirnom amit akartam.segitségét elöre is köszönöm.

Adél írta...

Köszönöm! :)
A tortához nem kell csak egy lapot használni, amit jobban szeretne, vagy amelyiket könnyebbnek találja elkészíteni. Tehát lehet kekszből készíteni a lapot vagy pedig lehet sütni tojásból. Én is remélem, hogy érthetően írtam le és kívánok sok sikert az elkészítéshez!
:)

Tortasütike írta...

nagyon szépen köszönöm a segitséget.

Névtelen írta...

A sütéssel készült lap esetén ki kell a tortaformát vajazni, vagy simán mehet bele? Köszönöm szépen! Mindjárt sütöm!:)

admin írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Unknown írta...

A tojásokat a tortalaphoz nem kell szétválasztani, majd felverni a fehérjét? Köszönöm

Adél írta...

Nem kell szétválasztani a tojásokat, egyben verjük őket a cukorral, kézi mixer nagy fokozatán, 5-10 percig, míg vastag habkrém nem lesz.

Névtelen írta...

Az lenne a kérdésem, hogyha szombat este megcsinálom a tortát, de csak hétfő délután lesz elfogyasztva, akkor lesz-e valami baja? Előre is köszönöm a választ! :)

Adél írta...

Egy jól működő(4 fokos) hűtőben nem lesz semmi baja(a joghurt ne legyen savanyú). Ajánlom, hogy a felső kekszmorzsa réteget, meg a díszítést csak fogyasztás előtt tedd rá, hogy a keksz ne szívja meg magát nedvességgel.
Sok sikert!:)

Névtelen írta...

Köszönöm szépen a segítséget! :)

Unknown írta...

Ezt az oreo tortát csináltam meg Ádám szülinapjára a hétvégén. Isteni volt. Ajánlom mindenkinek :)

katoca írta...

Szia. Milyen zselatin kell bele?lap vagy por?holnap szeretném megcsinálni a kicsi fiam 2.ik szülinapjára

Adél írta...

Dr. Oetker porzselatint használok.

IgPeti írta...

Kedves Hölgyem!

Elkészítettem, azonban pár észrevételem van a recepttel kapcsolatban.

A sütéssel készíthető tészta receptje nagyon jó, azonban a krémhez lenne pár javaslatom.

1. A 20 cm-es tortaformához írt krémnél sok az a porcukor, már élvezhetetlen tőle a krém!
2. A 3 dl habtejszínt is nagyon soknak találtam díszítéssel együtt! Bővel elég 1,5 dl!
3. Azt azért leírhatta volna, hogy a feloldott zselatint kis mennyiségű krémmel ki kell keverni először, nem pedig úgy hozzáönteni, mert ha csomós marad a zselatin az kellemetlen a krémben!
4. 1 kis pohár joghurt bőven elég, hogy azt a kívánt savanykás utóízt lehessen érezni. Ezzel a 2 dl joghurttal olyan, mintha joghurt tortát ennék.. Közben ez krémsajtos oreo torta....
5. Ezzel a krémmennyiséggel még egy tortát meg lehetett volna csinálni
6. javasolnál a krém réteg közé banánt csempészni! A baráti körömbe nagyon bejött!

Második próbálkozásomnál ezeket figyelembe véve rettentő jól sikerült!

Üvözlettel,
IP

Adél írta...

Kedves IP!
Köszönöm az észrevételeket! Örülök, hogy végül a saját ízlésére sikerült kialakítani a tortát!Üdv.

Névtelen írta...

Tökeletes recept. Nagy sikere volt :)
Megkérdezhetem, hogy hogy számoltad ki a különböző méretű tortákhoz szükséges hozzávalok arányát? Én egy 26 cm-es receptet szeretnék átalakítani egy 18 cmes tortaformához.
Orsi

Névtelen írta...

���� Fölöttébb intelligens válasz �� Egyébként megsütöttem már többször és isteni finom! Köszi a receptet!

Adél írta...

Elnézést, nem láttam az előző megjegyzést, ha esetleg te írtad! Nem valami matematikai számítással, annyira pontosan nem szükséges.

Névtelen írta...

Köszönöm a receptet :) egyszer már megcsinàltam nagyon ízlett mindenkinek

Moncsi írta...

Elkészítettem a 26 cm-es tortaformához való sütés nélküli lappal a tortát. Nagyon finom lett, ízlett mindenkinek.
Sajnos képet nem tudok csatolni. :)
Köszönöm a receptet!

Adél írta...

Moncsi, semmi gond! Fő, hogy ízlett! :)

Unknown írta...

Kedves Adél! Étkezési zselatin is jó a krémhez?

Unknown írta...

Nagyon finom torta
Már töbször el készitetem

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...