2013. március 25.

Bárányhúsos sóskaleves





A sóska eléggé megosztó, pedig nagyon ízletes leves készíthető belőle. Bárányhússal együtt egyedi és karakteres ízvilágot eredményez, de bármilyen hússal, vagy akár hús nélkül is készíthető. Ilyenkor tojást lehet a levesbe főzni. Ha nem szeretjük a levesben úszkáló sóskaleveleket, turmixoljuk le. Savassága miatt nem kell sokat használni belőle, ezért is mérik a piacon marékkal ami általában elég egy leveshez.

Hozzávalók: 60-70 dkg húsos báránycsont , kb. 10-15 dkg sóska, 8 dkg rizs, 2 tojás sárgája, 2 dl tejföl, só, bors

Elkészítése: A báránycsontokat enyhén sós, hideg vízben főni tesszük. Mikor felforrt, a lángot takarékra állítjuk, a leves habját szűrőkanállal leszedjük és addig főzzük, míg a hús leválik a csontról. Ha megfőtt, a levet átszűrjük és újból forrni tesszük. Hozzáadjuk a megmosott riszt, a sóskát és a csontokról leszedett húst. Kevés borssal és ha még szükséges, sóval ízesítjük. Ha a rizs megfőtt, elzárjuk a lángot és kicsit hűlni hagyjuk, majd a tojássárgákat kikavarjuk a tejföllel, kevés levessel és hozzáöntjük az ételhez.


4 megjegyzés:

Az amatőr hagyományörző írta...

Hát ez nagyon finom lehet , nagy kedvencem a sóskaleves !Ezt a bárányos változatot ki kell próbálnom ! Nálunk a sima buggyantott tojásos változat él amit ilyenkor egy kis sonkalével és egy metszés kolbásszal készítünk , rizs nem kerül bele , pirított kenyérrel esszük !

Aleda írta...

Ezt a levest Anyai nagymamámtól tanultam, húsvétkor bárányt vágtak és mindig készült ilyen leves is. Kolozsvár környéki falvakban így készítik, rizzsel és bárányhússal. Nagyon finom íze van :)

Illéskrisz Konyhája írta...

Még sosem főztem sóska levest, csak mártást belőle. Biztos finom, habár csak én szeretem...

Anikó írta...

Én is csak édes mártást szoktam készíteni sóskából főtt krumplival, pedig szeretem a sóskát, így is ki fogom próbálni, nálunk a családban senki nem készített sóskalevest soha, biztos nem szerették, pedig finom:-)))))

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...