2013. október 9.

Pudingos tejfeles kocka




A recept megjelent a 2013 áprilisi Erdélyi konyhában Orbán Rozáliától.
Edó is elkészítette.


Hozzávalók a tésztához: 25 dkg liszt, 6  tojás, 18 dkg cukor, 0,5 dl olaj,1 dl víz, 1 tasak sütőpor, 2 evőkanál kakaó, csipet só
a krémhez: 8 dl tej, 2 tasak puncs ízű pudingpor (én vaníliást használtam), 6  evőkanál cukor
a tetejére: 90 dkg tejföl, 7 evőkanál porcukor, 10 g zselatinpor, kevés kakaópor

Elkészítése: A pudnigport a cukorral és a tejjel megfőzzük, majd teljesen kihűtjük. A tojások sárgáját a cukorral habosra kavarjuk, majd hozzáadjuk az olajat, a vizet, és a sütoporral, sóval elkevert lisztet. A tojásfehérjéket kemény habbá verjók, és óvatosan a masszához forgatjuk. A tészta felét egy tepsibe öntjük, a másik feléhez pedig hozzákavarjuk a kakaóport, és a fehér tésztára simítjuk. A pudingot egy kanál segítségével a tésztára rakosgatjuk, és 180 fokos sütőben kb 40 perc alatt megsütjük. A zselatint elkeverjük 2 dl tejfölben, és lassú tüzön, kavargatva felmelegítjük. Ezután hozzákavarjuk a tejfölhöz a cukorral együtt, és a kihűlt sütemény tetejére csurgatjuk. Megszórjuk kakaóporral, és néhány órára hűtőszekrénybe helyezzük, hogy teljesen megdermedjen.



5 megjegyzés:

Éva írta...

Csodás ez a sütemény! Szerintem én is vaníliapudinggal készíteném, vagy inkább rögtön enném most! Nagyon guszta!

Gabriella konyhája írta...

Gyönyörűen van szeletelve. Én is szoktam hasonlót készíteni (kráter süti néven), és imádom, nagyon finom sütemény. :)
Nagyon szépek a képeid...

Anazar írta...

Micsoda mutatós egy sütemény!

Illéskrisz Konyhája írta...

Adél ez fantasztikusan jól néz ki! Na ezt vittem is. Az új konyhámban megcsinálom!

Nea írta...

Szemkápráztatóan csodálatos! Azt hiszem minden fáradozást megér.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...