2013. november 12.

Rostos almalé





Hozzávalók: 2,5 kg alma, 20-30 dkg cukor, 1 citrom, 1 kávéskanál faháj, fél kávéskanál szalicil

Elkészítése: 1,5 l vízhez hozzáadjuk a citrom kiszorított levét. Az almákat meghámozzuk, magházát és a hibás részeket kivágjuk és beletesszük a citromos vízbe. Ha nem lepi el, még töltünk hozz egy keveset, majd főni tesszük, míg az alma megpuhul. Félrehúzzuk a tűzről és botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a cukrot, az őrölt fahéjat és még kb. 1,5 l vizet vagy annyit amilyen sűrűségűre szeretnénk az almalevet. Felforraljuk és hozzáadjuk a szalicilt. Azonnal csírátlanított üvegekbe rakjuk, lezárjuk és száraz dunsztban hagyjuk kihűlni. 

 Ötlet  innen

3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

De jó kis itóka! Hétvégén gyártok én is a gyerekeknek! Nagyon szeretjük az ivóleveket. Régebben Kubut csináltam...

tücsi írta...

Nagyon szeretjük az almalevet, bodzát szoktam készíteni, de ez így elkészítve isteni. Megpróbálom én is! Nagyon régen jártam Nálad, de sajnos nálunk nem mi, hanem az Élet diktál:( Most már talán sűrűbben tudlak látogatni!!! :):) Szép estét! Tücsi

Szabó Béláné írta...

Nagyon finomnak tűnik és tudom, hogy mi van benne!!! Holnap elkészül! Köszönjük.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...