2014. június 7.

Ordás bukta







Hozzávalók 20 db-hoz: 50 dkg liszt, 2,5 dl tej, 1 tojás + 1 tojás sárgája, 2-3 evőkanál cukor, 0,5 dl olaj, 1 teáskanál reszelt citromhéj, csipetnyi só, 1 vaníliás cukor, 2,5 dkg élesztő; a töltelékhez: 50 dkg orda, 3-4 evőkanál cukor, 1 tasak vaníliás cukor, 2 tojás, 1 csokor zöld kapor; a tetejére: 1 tojás sárgája, porcukor

Elkészítése: A lisztet dagasztótálba szitáljuk, közepébe mélyedét csinálunk, beleöntjük a langyos tejet és szétmorzsoljuk benne az élesztőt, majd hagyjuk felfutni. Mikor felfutott, hozzáadjuk a kétféle cukrot, a tojásokat, a citromhéjat, a sót, az olajat és addig dagasztjuk, míg hólyagos nem lesz. Konyhatörlővel letakarjuk és 40 percig kelni hagyjuk. Eközben a töltelékhez az ordát villával összetörjük, hozzáadjuk a kétféle cukrot, a tojások sárgáját, a megmosott és összevágott kaprot és összekavarjuk. A tojásfehérjét felverjük és könnyedén beleforgatjuk a töltelékbe. A megkelt tésztát lisztezett deszkára borítjuk, 0,5 cm vastagságúra nyújtjuk és 10x10 cm -es négyzetekre vágjuk. Mindegyik közepére egy-egy teáskanál tölteléket teszünk, a tészta ellentétes sarkait középen összefogjuk és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük. Letakarjuk és 20 percig pihenni hagyjuk, majd 1 evőkanál vízzel elkevert tojássárgájával lekenjük és előmelegített sütőben, 180 fokon, 15-20 perc alatt megsütjük. Porcukorral megszórva tálaljuk.

 

13 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ó, de szépséges pufi bukták! Nem ettem még ordát, gondolom hasonló a túróhoz...Savanykásabb?

molnar cecilia írta...

edesebb :)

Unknown írta...

Nagyon finom

Unknown írta...

Az orda nem savankas hanem édes

Tünde írta...

Szia, éppen most készítem, gondolom finom lesz 😉

Unknown írta...

Ordához hasonló ízt kapsz, ha turohoz mascarpone és 1 kanál tejfölt adsz.
A kapor stb a recept szerint megy hozzá.

Névtelen írta...

Nagyon finom lett,jó a recept,most csinàlom màsodszor

Unknown írta...

Az orda édes

Unknown írta...

Nagyon finom recept 5szor keszitettem el mar amiota rea talaltam

Unknown írta...

Erdély be lehet kapni én is többször el készítettem nagyon finom!! ORDA sajt után készítik a pásztorok savo hoz adnak megy fris édes tejet és ki főzik!Azután le szűrik gépben és fél akasztó hogy a savo folyón ki !!! Orda édes !!

Unknown írta...

Kitűnő recept, köszönöm! Isteni lett az ordás buktam!

Névtelen írta...

Édes

Névtelen írta...

Kapor helyett mazsolaval keszitettem, nagyon finomak es puhak lettek, koszonjuk a receptet!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...