2011. április 13.

Csírás saláta




Mire jó a köles csírája?
Demeter Judit egészségfejlesztő elmondta: a köles, ez az apró, sárga mag a gabonacsírák között kitüntetett figyelmet érdemel, hiszen teljesértékű fehérjét, nélkülözhetetlen aminosavakat, rostot, sok keményítőt, nátriumot, kalciumot, magnéziumot, fluort, foszfort, vasat, B karotint, B1, B2 vitamint tartalmaz. 
Szilícium tartalma a szervezet védekező erejét fokozza, kovatartalma a Nap melegét közvetítve képes belülről melegíteni. Az ép fogak, csontok, a haj, köröm, a szép bőr őrzője. Látásjavító tulajdonsága, az érfalak, az emésztőrendszer, a tüdő kötőszöveteinek karbantartása, az öregedési folyamatok késleltetése egyaránt értékessé teszik.  Rendszeres fogyasztása rákmegelőző, gyulladáscsökkentő, vércukorszint és zsíranyagcsere szabályozó. (Forrás)

Nem nagy ördöngösség itthon csíráztatni, szemet gyönyörködtető ahogy a kis magokból előbújnak a  csírák és növekednek.A kölescsíra  5 nap alatt nőtt meg ennyire és hűtőben még 2 napig tároltam.Szendvicsbe és salátába használtam fel,utóbbiba bármi kerülhet ami épp van otthon.Nálam most fejes saláta,retek,paradicsom,feta sajt,főtt tojás.Öntetnek pár csepp olívaolaj,balzsamecet,színes bors.






3 megjegyzés:

Anna írta...

Húha, de guszta itt minden!!!
Milyen fényképezőgéppel dolgozol?
Köszönöm hogy rámtaláltál és olvasol, mert így én is rádtalálhattam.

Ez a köles nincs hántolva ugye? Én csak hántolt kölest találtam eddig. Azért is érdekel, mert ketten is vagyunk lisztérzékenyek a családban és a köles gluténmentes.

Adél írta...

Anna köszönöm. Szívesen olvaslak,Erdélyi gasztro blogokat kerestem,így akadtam Rád is.És bizony te nagyon közel vagy:)
Nikon coolpix L100 a gépem.
A köles nincs hántolva,állítólag bioboltban van,én ezt kaptam.

Anazar írta...

Micsoda saláta!!

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...