2011. július 21.

Áfonya dzsem




Az áfonyát nagyon szeretem kellemes aromájáért,de  nemcsak ezért  teszek mindig télire belőle,hanem mert annak ellenére,hogy cukorral készítem,kiváló hasmenés ellen,1-2 kiskanállal elég belőle olyankor.Ezen kívül pedig erős antioxidáns és a szemre is  kitűnő hatással van.


Hozzávalók 1 kg áfonya,50 dkg cukor

Az áfonyát megmosom,lecsöpögtetem és lecukrozom.1 napig a hűtőben hagyom állni,többször is átkeverem.Másnap főni teszem és forrástól számítva10 percet főzöm,majd tiszta,forró üvegkannába rakom.Száraz dunsztban hagyom kihűlni.

25 megjegyzés:

Tücsök Bogár írta...

Nagylány imádja az áfonyát, de nálunk sajnos szinte aranyárban lehet hozzájutni. A hasmenéses dolgot nem ismertem, úgyhogy köszönöm az infót!

Gomba írta...

Jajj, hol szereztél be ennyi áfonyát? Annyira szeretném, de tényleg nagyon drága :(

Gomba írta...

Rájöttem :)) Kérdés visszavonva

Adél írta...

TücsökBogár:Itt nálunk sem a legolcsóbb,15 Ron kilója,az átszámítva kb. 1000 ft.,nem tudom felétek mennyi lehet?Székelyföldön gondolom sokkal olcsóbb,hisz ott van az áfonya hazája,de az még odébb van tőlünk kicsit:)

Gomba: :)

trollanyu írta...

Hú, de szivesen beszabadulnék a kamrádba:) Csodaszép ez is:) Jó lenne annyi áfonyát gyűjteni, hogy pár üvegre való dzsem kijöjjön belőle.
Hivják fiatalitó bogyónak is, annyiféle jótékony hatása van. És mindemellett nagyon finom:)

Anazar írta...

Én is nagy áfonya-kedvelő vagyok. A fekete ribizli mellett az áfonyalekvár a másik, ami Cheddar mellé kötelező ;-)

Éva írta...

Nagyon guszta ez a dzsem ! De finom lehet:)

Mrita írta...

Nagyon guszta, én imádnám.

Csiperke írta...

Áfonya!!!! Nagyon szeretem, de nálunk tényleg aranyárban van! A piacon a málna kilója is 2000 Ft körül van, az áfonya ennél is drágább. Sajnos...:(

Tücsök Bogár írta...

Aleda!
Nálunk a 25 dkg kerül 900 Ft-ba. Ha nagyon szerencsés vagyok és akcióban sikerül kifognom, akkor 450 Ft.
Én amúgy nagyon szeretem az áfonya dzsemet, de nem kenyérre kenve, hanem sült húsok mellé. :)

Lekvároskukta írta...

Én is imádom! Itt a piacon, ha 2500 kilója, az már jó árnak mondható. Tavaly volt 2000/kg is.

Lekvároskukta írta...

Rántott sajt mellé kötelező :)

Kreatív konyha írta...

Nagyon jól néz ki a dzsem!!! A fotókat már nem is dicsérem :)

Vicuska írta...

Tény, hogy drága, de nagyon finom és egészséges, legalább egy keveset jó lenne befőzni! Csábító fotók!

zsuzsiga írta...

Ezzel sem akarok dicsekedni (mint a varganyaval), de afonyat is a mult hetvegen szedtunk az erdon. Szeretem nagyon. Helyben degeszre ettem magam. Tenyleg jo gyomorfogo es a szarabol, levelebol keszult tea is hasonlo hatasu. Amugy a lekvar maga, palacsintaba a legjobb. nyammm, nyammm,.

Edó írta...

Én is két napja főztem be az áfonyát,nagyon finom!

mellissina2 írta...

Nagyon szép!!!!én csak egyszerűen friss vajas zsemlére tenném!!!!hmmmmmmmmm!!!!!!

Kati írta...

Én is imádom az áfonyát, a tavaly én is főztem dzsemet belőle, nem tudom ha az idén sikerül hozzájutnom, a tavaly Gyergyó vidékéről hozta nekem egy szomszédom, akinek arra volt útja.

Nelli írta...

Jaj, de nagyon szeretem, de tényleg nagyon, nagyon drága.:-((

Névtelen írta...

nagyon fincsi tenyleg mi tegnap jottunk haza a Hargita szivebol onnan vettem

Unknown írta...

Nagyon fincsi! Tegnap jöttem haza Corundról es ott vettem 4kg 60 lej kb 4000ft

Angyalka írta...

En ezt Kanadabol irom, nalunk rengeteg afonya terem, Oxford New Brunswick az afonya fovarosa, de Itt is Draga 8 dollar kiloja.

Unknown írta...

Erdélyből

Névtelen írta...

Korond

Unknown írta...

Szettem is és vettem is. De itt Szovatan is a piacon 25 ron de mivel kiprobáltam a hegyekben a gyűjtését, drágálom.Aki ketelkedik próbája ki.En megtettem.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...