2011. augusztus 3.

Zöldbab télire

Hozzávalók: 5 kg zöldbab, 1.5 kg paradicsom, zellerlevél, petrezselyemlevél, só, szalicil

A zöldbabot feltördeltem és megmostam.A petrezselyem leveleket apróra vágtam. A paradicsomot megmostam, felvágtam és passzírozó géppel átpasszíroztam. Egy nagy edénybe, rétegesen tettem a paszulyt, sót, paradicsomlevet és petrezselyem zöldet. Annyi vízzel öntöttem fel, hogy épp ellepte. Lassú tűzön, 1 órán át pároltam, míg a paszuly összeesett.Tiszta, csirátlanított üvegkannákba raktam, középre és felül egy egy megmosott zellerlevelet tettem, felöntöttem a fövő levével és tetejére késhegynyi szalicilt szórtam. Az üvegeket lezártam és vízzel teli edénybe állítottam, mely az üveg nyakáig ért. Forrástól számítva, 20 percig dunsztoltam és ott hagytam kihűlni.

Az 1 óra párolási idő a mennyiség miatt volt szükséges. Ha kisebb adagot készítünk, kevesebb ideig pároljuk, a paszuly épp roppanós legyen, nem kell elfőzni, hisz még a dunsztolás és majd a leves elkészítése során a paszuly még puhul.

6 megjegyzés:

Éva írta...

Nagyon jól néz ki a babod! Valamikor tettem el én is de a bérházban nem maradt meg, meleg van rá! Az hogy teszem bele petrezselymetm zellerlevelet meg paradicsomot az újdonság számomra ! Biztos jó ízt ad a babnak!

Adél írta...

Éva: A zöldbabot frissen is kötelezően e kétféle zöld levéllel főzöm,el sem tudom képzelni nélküle.Te nem használsz hozzá? Paradicsomosan meg azért teszem,mert a férjem úgy szereti a zöldbab levest és nekem is ízlik így.

Kati írta...

Nagyon ügyes vagy, mi is tettünk igy el régebb, de soha nem maradt meg, nagyon meleg a kamra anyuméknál.

Vicuska írta...

Én még pluszban kaporral és tárkonnyal szeretem :) De szép babod terem, ez nagyon finom! Paradicsomlevet szoktam én is néha belefőzni a levesbe, micsoda jó ötlet eleve befőzni!

trollanyu írta...

Gyönyörűek, nagyon ügyes vagy:) Imádom a zöldbabot, érdekes, hogy a sárga fajtaát külföldön nem is ismerik.

4Gyerek írta...

szarakodik a blogspot! hol van amit írtam?

szóval mégecce: régen tettem paradicsomosat is, igaz darabosan, nem lé formában. de a zöldfűszerek mindig kötelezőek.

és bezzeg, hogy a zöldfuszulykát már kipipálhattad. nekünk még ezután következik, ha sikerül

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...