2012. augusztus 7.

Országgyűlés



A torockóiak humorérzékére vall az országgyűlés nevű kanalas étel, miszerint annyiféle gyümölcs van benne, ahányféle ember ül az országgyűlésben. Télen készítették, amikor volt füstölt hús és aszalt gyümölcs. A leves után, tartalmas, laktató túrós vagy szilvaízes,  kelt tésztából készült palacsintákat tálaltak.


Hozzávalók: 30-40 dkg füstölt, csontos hús, 35 dkg vegyes aszalt gyümölcsök( szilva, alma, körte, barack, vörös áfonya), 15 dkg sárgarépa, 2 tojás sárgája, 2 dl tejföl, 1 evőkanál liszt, só
 
Elkészítése: a füstölt  húst főni tesszük. Mikor félik megfőtt, hozzáadjuk az aszalt gyümölcsöket és a karikára vágott sárgarépát. Ha a hús megfőtt, kivesszük, leszedjük a csontról és visszatesszük a levesbe. A lisztet csomómentesre kavarjuk  kevés vízzel és behabarjuk vele a levest. Ha szükséges, sóval ízesítjük. A tojások sárgáját kikavarjuk a tejföllel, és miután a leves kissé kihűlt, ezzel dúsítjuk.



11 megjegyzés:

Okki írta...

Még soha nem ettem ilyen ételféleséget, de nagyon finom lehet! :)

Anikó írta...

Ez finom lehet szintén nagyon, nálunk a családban télen is nyáron is aszalt szilvás bablevest főzött a Dédimama mindig, ebben nincs füstölthús, na az is isteni, fent van a blogomon már:-))))

Roza írta...

Nagyon jól néz ki:) Biztosan nagyon finom is, ámbár pillanatnyilat a füstöltet az aszalt gyümölccsel nem tudom elképzelni. Meg kell kóstolnom!:))

gionetta írta...

Hát ez Aléda valami mennyei lehet. Meg is jegyzem amolyan karácsonyi aranytartaléknak. A többi csodádat is olvastam és nagyon ínycsiklandóak, csak sajnos kommentelni nem tudtam, mert nem volt gépem (most sincs, ez anyukámé:)), de nagyon ügyes vagy és minden bizonnyal ha most Nálad nyaralnék, híznék 5 kilót a két hét végére. ;-P

Adél írta...

Okki, nem rajongok a gyümölcslevesekért, de finom volt.

Adél írta...

Hallottam még az aszalt szilvás bablevesről, de nem ettem. Megkóstolnám:)

Adél írta...

Érdekes párosítás:) Nagyon jó példája annak, hogy régen abból főztek ami volt a háznál:)

Adél írta...

Köszönöm:))

Gabriella írta...

Nagyon megéheztem erre a levesre, csodás színekben pompázik. :P
Annyi finomságot készítettél, mióta nem jártam erre, hogy nem győzök kommentelni... :-)

Anikó írta...

Nézd meg nálam, egyszerű nagyon és finom:-))))
Biztosan ízleni fog:-))))

Unknown írta...

Anyukám is nagyon finoman tudja készíteni az aszalt szilvás bablevest, én nagyon szeretem.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...