2012. szeptember 24.

Kalotaszegi savanyúleves

 
 Kalotaszentkirályi hagyományos leves, az esküvők másnapján, keresztelők és halotti torok alkalmával főzik. 





Hozzávalók 4-5  főre: 50 dkg sertéscomb, 3 sárgarépa, 3 fehérrépa, 1 vöröshagyma, 2 dl tejföl, 1 evőkanál liszt, tárkonyecet, 1 csokor petrezselyem levél,  só, bors, ecet vagy citromlé

Elkészítése: a  húst 2 liter hideg, sós vízben feltesszük főni. Amikor félig megpuhult, hozzáadjuk a megtisztított répaféléket meg a vöröshagymát, majd a levest fedő alatt, lassú tűzön főzzük. Amikor a hús és a zöldségek is megpuhultak, kiszedjük és apró kockákra felvágjuk, a levest pedig átszűrjük. A tejfölt elkeverjük a liszttel, adunk hozzá egy merőkanállal a forró levesből, és azzal is jól elkeverjük. A levest behabarjuk, sóval és borssal utánaízesítjük, és ízlés szerint ecettel vagy citromlével savanyítjuk. Visszatesszük a felkockázott zöldséget meg a húst, meghintjük finomra vágott petrezselyemmel, és házi parasztkenyérrel tálaljuk. 

 

8 megjegyzés:

Anikó írta...

Na ezt is elmentettem és a héten elkészítem, imádom a savanyúleveseket, nagyon guszta:-))))

Kati írta...

Hasonló a csorbához, imádom én is az ilyen savanyú leveseket:)

Kisildi írta...

Levesekben a savanyú a nyerő nálam...

Blogkonyha írta...

Szeretném! Nagyon jó leves, benne van minden finomság!

gionetta írta...

Nagyon jól néz ki! Hasonlít a mi legényfogó levesünkre. Csak abban nincs tárkonyecet és van borsó. :-))

Jutka írta...

Szerintem nekem is nagyon bejönne :)

Hankka írta...

Finom, friss kenyérrel jó kis laktató leves, mi is nagyon szeretjük! :)

Gabriella írta...

Kíváncsian olvastam, hogy mit takar ez a savanyú leves... Nagyon tetszik ez a recepted is. Olyan sok finomságot hozol mindig. :P

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...