2012. október 23.

Torockói tarhonyás rostélyos




Hozzávalók: 60 dkg rostélyos, 10 dkg zsír, 1 fej vöröshagyma, 2 gerezd fokhagyma, 2 paprika, 2 paradicsom, 15 dkg tarhonya, pirospaprika, só

Elkészítése: a húst négy, vastag  szeletre vágjuk, megsózzuk, és a zsír felében elősütjük. Áttesszük egy lábasba, a visszamaradt zsírban a finomra vágott hagymát és fokhagymát megpirítjuk, meghintjük paprikával, és 1 dl vízzel fölengedjük. Felforraljuk, majd a rostélyosra öntjük. A felkarikázott paprikát és a darabolt paradicsomot is hozzáadjuk, és az egészet puhára pároljuk. A tarhonyát a megmaradt zsírban megpirítjuk, felöntjük vízzel és lefedve megfőzzük. Az ételt savanyú, hordós káposztával tálaljuk.
  
 A tarhonyát házilag készítették  a torockói asszonyok, egyszerre több adagot is gyúrva, amit megszárítottak és  vászontarisznyákban, száraz, hűvös helyen tároltak.Torockó jellegzetessége a sok zsír használata és a zsíros ételek fogyasztása. Régen bányászfalú volt, a nehéz munkát végző férfiak így pótolták az energiavesztességet.




7 megjegyzés:

María írta...

Nagyon finom lehet!! Imádom a marhahúst, de mostmár olyan drága, hogy ritkán veszek. Ilyen szép egyforma nagyszemű tarhonyát még nem is láttam. A kis indexkép alapján azt hittem apró nokedli. Én szeretem sötétebbre pirítani, hogy fővés után is világosbarna legyen.

Az amatőr hagyományörző írta...

Nagyon finom lehet ,kedvem támadt hozzá elkészíteni ! Nem olyan ördögtől való a zsírban sütés sem ,pláne ha figyelembe vesszük a mostani olajokat , amelyek már vizzel vannak higitva ,állitólag egy jó mangalicazsír felveszi a versenyt a legjobb olivaolajokkal is !

Blogkonyha írta...

Ó, de jól néz ki! Máris veszem a villám! Nagyon guszta!

Kati írta...

Ó Aleda, te mindig kívántatsz valami finomat:)

trollanyu írta...

Nagyon kívánatos, tetszik a recept, felkerült a listámra:) Azt hittem én is, hogy nokedli, mert az én szaggatóm ilyen apró nokedlit készít.

Gabriella írta...

Ó, ez nagyon guszta, milyen szívesen megkóstolnám...! :)

Katalin írta...

Nagyon jól néz ki! Torockón még nem kaptunk ilyet :))

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...