2013. október 3.

Lenmaglisztes zsemle


A recept Edótól van, Ivóba hozott a télen az EK találkozóra, ott kóstoltuk meg. Nagyon szeretem, puha , finom ízű. Lenmaglisztet bióboltban vettem, 15 dkg- 4,5 ron.

Lenmagliszt jótékony hatásáról Itt

Hozzávalók: 15 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt, 10 dkg lenmagliszt, 30 dkg kenyérliszt,1,5 teáskanál só, 1 teáskanál méz, 2 evőkanál olívaolaj,  2 evőkanál tejföl, 2 dkg élesztő, 3,5 dl víz, a tetejére egy kevés lenmag

Elkészítése: Az élesztőt 1 dl langyos vízbe morzsoljuk, hozzákavarjuk a mézet, majd letakarva felfuttatjuk. Ezután összegyúrjuk a többi hozzávalóval, néhány percig dagasztjuk, majd langyos helyen a duplájára kelesztjük. Ha van kenyérsütő gép, akkor midnent bepakolunk, és bekapcsoljuk a dagasztás programot. Amikor lejárt, a tésztát a gépben hagyjuk a duplájára kelni. A megkelt tésztát lisztezett felületre borítjuk, lazán átgyúrjuk, és 10 dkg-ás darabokra szabdaljuk. Mindeniket zsemleformájúra formázzuk, és sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk. A tetejét zsilettpengével néhány helyen bevágjuk, és további 15-20 percig kelesztjük. Ezután a tetejét langyos vízzel lekenjük, lenmaggal megszórjuk, és 180 fokos sütőben, kb 25 perc alatt megsütjük. 

 

4 megjegyzés:

Edó írta...

Nagyon szépre sikeredett,Adél!Olyannyira,hogy ezután te hozhatod Izóba (is):))Puszi!

Névtelen írta...

Sziasztok! Megsütöttem a zsemléket, isteni finom! Vittem a receptet! Hálásan köszönöm!

Adél írta...

Nagyon örülök! Nekem is a kedvenc zsemlém!

Zsu írta...

Én is megsüttottem.Nagyon finom, jó állagú. Klassz recept. Köszönöm. 😊 💗 Most kovászos változattal próbálkozok.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...